Friday, May 23, 2008

Lisan 2 : PERKHIDMATAN PELANGGAN

· Ceritakan pengalaman kamu mendapat perkhidmatan yang kurang memuaskan.
· Perkhidmatan yang bagaimana yang kamu anggap baik?
· Mengapakah perkhidmatan yang baik penting?
· Mutu perkhidmatan di Singapura boleh dibanggakan. Setujukah kamu dengan pernyataan ini? Jelaskan.

2 comments:

Anonymous said...

-Pengalaman yg saya miliki sewaktu bermakan malam dgn keluarga saya di Marsiling.Ketika kami sekeluarga sedang mencari tempat meja makanan tetapi tidak berhasil kerana ramai orang di situ.Ia mengambil masa 10 minit untuk kami mendapati tempat duduk.Tetapi meja yg kami duduk penuh dgn pinggan kotor dan sisa makanan.Tiada siapa pun membersihkannya lalu kami pergi dari situ.
-Penuh dgn pekerja di dapur dan pembersih.kerana ini boleh mengurangkan kemarahan pelanggan.
-Seperti dikatakan ia boleh mengambil hati pelanggan lalu ini boleh memajukan gerai makanan tersebut.
-Tidak,kerana biasanya penjual itu cepat berasa penat lalu menunjukkan perangai kepada pelanggan.Ini boleh mengusir pelanggan.

cg sunita said...

Abu penggunaan bahasa untuk topik ini tidak begitu baik. Perkhidmatan tidak seharusnya hanya menjurus kepada restaurant sahaja. Kamu juga boleh melihat perkhidmatan dari segi bidang perhotelan, di pusat membeli belah dan sebagainya.....perluas isi kamu terutama sekali bagi soalan yang terakhir